Pistacijos – nepaprastai mūsų organizmui naudingi riešutėliai

2013 06 17
Žalios pistacijos

Pistacijos nuo seno vertinamos kaip sveikos mitybos priedas ir energijos šaltinis. Pistacijų riešutai žinomi jau apie 9 tūkstantmečius: legendose pasakojama, kad Šebos karalienė, pistacijas pavadinusi išskirtinai karališku maistu, uždraudė jas auginti asmeniniam naudojimui. Į Romą pistacijos atkeliavo maždaug I amžiuje prieš Kristų ir nuo to laiko pradėjo „sėkmingą karjerą“ visame mūsų žemyne. Šiandien pistacijų itin gausiai auginama Ispanijoje, JAV valstijoje Kalifornijoje, jos auginamos ir Irane, Sirijoje, Turkijoje bei Kinijoje. Pasodintas medelis pirmąjį gausesnį derlių duoda praėjus 8-10 metų.

Paprastai pistacijas galima įsigyti pakepintas, su trupučiu druskos, pagardintas specialiais prieskoniais bei natūralias — nekepintas (žalias), be prieskonių. Naudingiausia vartoti pastarąsias, nes skrudinant kai kurių naudingųjų medžiagų kiekis pistacijose sumažėja net perpus: lieka tik 19,8 mg vitamino C, 0,9 mg geležies, 39,9 mg magnio ir 275 mg kalio.

Pistacijas itin rekomenduojama valgyti norintiems numesti svorio, besiskundžiantiems regėjimo sutrikimais žmonėms, nėščioms moterims.

Manoma, kad pistacijos gerina medžiagų apykaitą, mažina apetitą. Skaičiuojama, kad 100 gramų pistacijų yra 557 kalorijos. Pistacijose gausu baltymų ir ląstelienos, šie riešutėliai – puikūs antiodksidantai, reguliariai juos valgant, sumažėja cholesterolio kiekis kraujyje. Pistacijos gali būti puiki prevencinė priemonė norintiems išvengti kraujotakos ligų ir insulto, vėžinių susirgimų. Pistacijose randama karotino, vitamino E. Vitaminas E – tai riebaluose tirpus antioksidantas, padedantis išsaugoti stangrią odą, saugantis ją nuo kenksmingų laisvųjų radikalų.

Pistacijų riešutuose randama ir daug B grupės vitaminų, C vitamino, taip pat labai svarbių mineralų kalcio, kalio, geležies, magnio, cinklo, seleno. Pistacijose randama liuteino ir zeaksatino, kurie naudingi regėjimui bei neleidžia akims nusilpti.

Nesūdytų, termiškai neapdorotų, natūraliu būdu saulėje džiovintų, ekologiškų pistacijų galite įsigyti internetinėje mūsų parduotuvėlėje.

Internete galima rasti specialų tinklalapį – Pistacijų sveikatos institutą, kuriame publikuojama daugybė straipsnių apie pistacijas ir jų naudą žmogaus organizmui. JAV įkurta ir Amerikiečių pistacijų augintojų draugija, taip pat turinti oficialų savo tinklalapį.

Čia rasite išsamią informaciją apie pistacijose esančias maistinės medžiagas (anglų k.): http://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3135/2

 

Ar Jūsų racione žalios pistacijos yra dažnas produktas? Kviečiame palikti komentarą žemiau..

 

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.
* = required field

Parašykite komentarą

* - privalomi laukai