Anakardžiai – ne tik puikus užkandis, bet ir tobulas vertingųjų medžiagų šaltinis

2014 01 03
Ekologiški žali (raw) anakardžių riešutai

Subtiliai saldūs, kiek traškūs ir ypač gardūs anakardžių riešutai – puikus užkandis ir desertas. Šios rūšies riešutai – itin populiarus pikantiško skonio patiekalų ir desertų ingredientas. Anakardžiai auga ant vidutinio dydžio visuomet žaliuojančio medžio. Jų tėvyne laikoma Brazilija, tačiau garsieji portugalų atradėjai pasistengė šiuo gardėsiu pasidalinti su visu pasauliu. Šiandien anakardžiai auginami Brazilijoje, Vietname, Indijoje bei daugelyje Afrikos šalių. Riešutai auga branduoliuose, panašiuose į mažas pilkas pailgas pupeles, o branduoliai – lygūs, negrublėti, šviesiai kreminės spalvos.

Kaip ir daugelyje kitų riešutų rūšių, anakardžiuose gausu geležies, kuri padeda tinkamai funkcionuoti nervų, kraujotakos sistemoms. Norint, kad geležis būtų geriau įsisavinama, reikėtų drauge gerti ir apelsinų sulčių. Sveikos mitybos ekspertai teigia, kad geležies anakardžiuose beveik tiek pat kaip ir mėsos produktuose, todėl tai nepakeičiama vegetarų ir žaliavalgių, raw mitybą propaguojančiųjų žmonių kasdienio raciono dalis.

Daugelis šaltinių mini, kad anakardžiai ypač naudingi moterims įvairiais gyvenimo periodais – nėštumo laikotarpiu, maitinant kūdikį, sergant mėnesinėmis, sulaukus klimakterinio periodo ir pan.

Anakardžių riešutai yra ganėtinai maistingi: 100-e gramų yra per 585 kalorijas (kai kuriuose šaltiniuose nurodoma, kad kalorijų – 553). Anakardžiusoe gausu ląstelienos, vitaminų, mineralų bei fitocheminių medžiagų, padedančių apsisaugoti nuo įvairų ligų ir vėžio.

Taip pat anakardžiuose aptinkama gausybė širdžiai „draugiškų“ mononesočiųjų riebalų rūgščių, neutralizuojančių „blogąjį“ cholesterolį. Viename moksliniame žurnale – „British Journal of Nutrition“ – paskalbtuose tyrimuose nurodyta, kad anakardžiuose, lyginant su kitų rūšių augaliniu maistu, bene daugiausia antioksidantų, padedančių išlikti jauniems bei apsaugoti širdį ir kraujotakos sistemą.

Anakardžiai – ir vieni pagrindinių Viduržemio jūros dietos ingredientų. Šiuose riešutuose gausu įvairių mineralų, o ypač daug šių: mangano, kalio, vario, jau minėtosios geležies, magnio, cinko bei seleno. Norint gauti visą dozę vertingųjų medžiagų, per dieną pakanka sukrimsti nedidelę saujelę riešutų.
Taip pat anakardžių riešutuose, lyginant su kitais, randama nemažai B grupės vitaminų. Lentelę, kurioje išsamiai pateikiamas naudingųjų medžiagų sąrašas, rasti galite čia: http://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3095/2.

Patys naudingiausi mūsų sveikatai – termiškai neapdoroti, neskrudinti, nesūdyti ekologiški riešutai. Tokių anakardžių galite įsigyti ir mūsų krautuvėlėje.

 

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.
* = required field

Parašykite komentarą

* - privalomi laukai