Akmenukai žaliavalgio kelyje

2015 02 23
Akmenukai žaliavalgio kelyje

rawjus_expert

Pastarąsias kelias savaites stebėdama žaliavalgių judėjimą įvairiuose socialiniuose tinkluose pastebėjau man neįprastą reiškinį. Be galo daug žmonių domisi žaliavalgyste ir reiškia norą keisti savo mitybą, kitaip tariant – nori tapti žaliavalgiais. Ir tai puiku. Bet, prieš rašydama apie dažniausia daromas klaidas pereinant prie žaliavalgystės, noriu jums, mieli skaitytojai, paaiškinti, kas gi yra dieta.

Mityboje dieta – tai žmogaus vartojamo maisto visuma. Dietos, kurių laikosi įvairių tautų atstovai, yra skirtingos dėl tradicinių, kultūrinių ar religinių įsitikinimų, sveikatos būklės ir kitų priežasčių. Tam tikros dietos gali daryti sveikatai teigiamą arba neigiamą poveikį, nes tinkamai mitybai būtinas subalansuotas ir visavertis maistas, aprūpinantis organizmą pakankamu kiekiu angliavandenių, baltymų, riebalų, vitaminų ir mineralinių medžiagų.

Būna, kad žmogui sunegalavus gydytojas dietologas paskiria specialiai tam atvejui pritaikytą dietą. Žmogus jos laikosi tol, kol ima jaustis geriau arba pasveiksta. Taigi tokiu principu dieta veikia.

Dabar panagrinėkime, kuo ypatinga žaliavalgių dieta. Tai veganiška mityba (nevalgant jokių gyvulinės kilmės produktų, taip pat nedėvint, neavint natūralios odos bei vilnos gaminių) valgant termiškai neapdorotus produktus. Tokiame racione gausu ląstelienos. Deja, šios dietos pagrindinis trūkumas yra tas, jog žmogaus organizme nėra fermentų, skirtų ląstelienai apdoroti. Štai ir pirmasis akmenukas tam, kuris sugalvoja įprastą mitybą keisti į žaliavalgystę.

Antrasis akmenukas kelyje į pokyčius yra MOTYVAS. Visada suraskite savo motyvą.

Trečiasis akmenukas – žinių stoka arba klaidinga informacija. Pirmiausia pasitikrinkite informacijos šaltinį, t. y. kas yra autorius, ar jis turi kompetencijos ir ar jūsų turima informacija yra teisinga ir tikra.

Ketvirtas akmenukas – baimė. Mama man sakydavo: „Dukra, jei bijai vilko, neik į mišką“.

Penktasis akmenukas – finansų ribojamos galimybės. Būtinai suplanuokite savo biudžetą, nes žaliavalgių naudojama įranga yra brangi.

Šeštasis akmenukas – aplinka, palaikymo nebuvimas. Šeimos palaikymas yra pats svarbiausias faktorius. Todėl jei jūsų šeima prieš, geriau nesiimkite kardinaliai keisti mitybą, nebent esate stipri asmenybė ir sugebate visą atsakomybę prisiimti sau.

Septintasis akmenukas – ryžto stoka. Pradėjus žaliavalgiauti ir susidūrus su kliūtimis, o jų bus, ryžtas tęsti tai, ką pradėjote, blėsta, ir blėsta labai greitai.

Aštuntasis akmenukas – planavimo stoka. Planuoti reikia ne tik finansus, bet ir kelius bei būdus, kaip keisite savo mitybą bei maitinimosi įpročius.

Devintasis akmenukas – pasiruošimo svarbos nesuvokimas. Didžiausių sunkumų sulaukia žmonės, kurie nesuvokia, kodėl reikalingas pasiruošimas.

Dešimtasis akmenukas – noras išbandyti. Noras išbandyti rodo, jog žmogus ne tik nepasiruošęs, bet ir neapsisprendęs.

Na, o jei esate iš tų, kurie žino, jog kiekvienas iš mūsų nešiojamės savyje tuos akmenukus, ir jei jūsų pasirinkimas sąmoningas, pakalbėkime apie kito pobūdžio dažniausia daromas klaidas jau perėjus prie veganinės mitybos maitinantis tik termiškai neapdorotu maistu.

Staigus perėjimas visada žaloja mūsų organizmą, vyksta detoksikacija. Jos išvengti neįmanoma. Jei nesate susipažinęs, kas yra detoksikacija, rekomenduoju ypač lėtą perėjimą prie termiškai neapdoroto maisto. Tiems, kurie sutinka su manimi ir yra viską kruopščiai suplanavę, pasakysiu, kad detoksikacija vis tiek bus, tik ji bus ne tokia stipri ir vyks palaipsniui, be didesnio streso organizmui.

Pirmoji klaida, kurią dažniausia daro žaliavalgiai pradinukai – jie negeria pakankamai vandens (per dieną reikėtų išgerti 30 ml vandens vienam kūno svorio kg). Vandens stygius daro neigiamą įtaką ląstelienos apdorojimui, virškinimui bei medžiagų įsisavinimui. Priminsiu, jog bet kokia ląsteliena žarnyne brinksta, ir ji arba šalinama, jei tuštinamasi normaliai, kiekvienąkart pavalgius, arba ima fermentuotis. Visų mūsų viduriai yra užkietėję, jei nesituštiname kas kartą praėjus valandai po valgio.

Kitas neigiamas faktorius yra nepakankama daržovių įvairovė bei vaisių stygius. Kalbėdama apie įvairovę, turiu atkreipti jūsų dėmesį į produktų derinimą. Tai labai svarbu. Netinkamai suderinus maistą, maistinės medžiagos nebus kaip reikiant įsisavinamos dėl cheminių bei biologinių procesų, vykstančių mūsų organizme.

Svarbus faktorius yra kalorijos. Žaliavalgystės pradinukai dažnai valgo labai daug, ir tai normalu, nereikia to baimintis. Kai ląstelės apsipras su naujomis maistinėmis medžiagomis, apetitas normalizuosis ir porcijos sumažės.

Vienu ar kitu atveju, svorio mažėjimo neišvengsite, todėl siūlau savo aplinkoje surasti žmogų, kuris turi ne mažesnę nei 10 metų sėkmingą žaliavalgystės praktiką.

O dabar svarbiausia – jums nebūtina kardinaliai keisti mitybos. Sėkmingai sveikai maitintis galite ir termiškai apdorotu maistu, jei suvoksite ir atrasite savyje visus mano išvardintus akmenukus. O supratę apsispręsite, ką norite su jais daryti. Sveika žaliavalgiška mityba – tai ne tik maistas, tai savęs kaip vieningos sistemos šiame pasaulyje suvokimas. Žaliavalgystė nėra panacėja, bet gyvoms ląstelėms reikia gyvo maisto. Todėl linkiu sąmoningo pasirinkimo, atsakingo pasiruošimo ir svarbiausia – sveikatos.

 

Apie autorę: 

Irena Žentalytė, daugelį metų gyvendama JAV, gilino žinias tiek apie žaliavalgišką mitybą, tiek žmogaus dvasingumą. Ji pritaikė savo žinias dirbdama bei kurdama patiekalus viename iš Lietuvos žaliavalgiškų restoranų. Irena veda laidas, webinarus. Ji mokosi Dr. Morse JAV detoksikacijos institute bei žaliavalgiško maisto gaminimo mokykloje Jungtinėje Karalystėje pas pasaulyje gerai žinomą „RAW šefą“ Russell James.

Su Irena susitiksite čia:

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.
* = required field

Parašykite komentarą

* - privalomi laukai