5 ženklai, rodantys, kad maitinamės netinkamai

2015 05 21
5 ženklai, rodantys, kad maitinamės netinkamai

rawjus_expert

Ankstesniuose straipsneliuose jau nemažai kalbėjome apie mitybą, apie žaliavalgystę, apie klaidas, bet pamiršome vieną paprastą dalyką – išsiaiškinti, kaip žinoti, kada ir kodėl mums reikia savo gyvenime kažką arba viską keisti, įskaitant ir mitybą. Dar kitaip – kokie ženklai mums rodo, jog atėjo laikas iš arčiau pasižiūrėjus įvertinti savo mitybos įpročius. Tad pirmiausia paklauskime savęs, ar tikrai mes sulaukiame geriausių rezultatų savo gyvenime gyvendami bei besimaitindami taip, kaip gyvename ir ką valgome.

Jei jus tenkina jūsų padėtis, tiesiog puiku. Tada aš savo ruožtu antruoju žingsneliu siūlau pasvarstyti, ar galima ką nors pagerinti, patobulinti, nes, kaip žinome, tobulumui ribų nėra, nes tobulumas tėra siekiamybė. Tad visgi apie ką aš čia kalbu?

Kalbu apie gyvenimo būdą, kuris susideda iš santykių, kūrybos, mitybos, laisvalaikio bei vidinio tobulėjimo. Galiausiai mes turime tai, ką turime, esame ten, kur esame ir jaučiamės taip, kaip jaučiamės.

 
Tad dabar tiesiu taikymu prie klausimų.

Ar jaučiatės suprasti? Mylimi? Palaikomi? Laisvi savo sprendimuose? Ar tenkina svoris, išvaizda? Ar galite bet kada užsinorėję išvykti 3 mėnesiams į kelionę aplink pasaulį? Jei į visus klausimus atsakėte „Taip“, imu įtarti, jog jūs laimingas žmogus. Tiems, kurie bent į vieną klausimą atsakė „Ne“, siūlau paieškoti, kuri iš jūsų gyvenimo sferų buksuoja.

Kadangi mane asmeniškai domina žmogus kaip vieninga dvasinė brūkšnelis fizinė būtybė, kuri, kad išgyventų, turi maitintis (ir ne tik), todėl šį kartą kalbėsiu apie mitybos įpročius ir apie tai, ar tikrai tai, kaip mes maitinamės, palaiko mūsų tiek fizinę, tiek ir dvasinę būseną puikios formos. O dabar 5 ženklai, rodantys, kad reikia keisti mitybą.

 
PIRMASIS ŽENKLAS – tai nuolatinis ir nesibaigiantis užkandžiavimas, kramsnojimas ir neblėstantis alkio pojūtis. Dabar dar savęs sąžiningai paklauskite, ar lengvai atsikeliate ryte? Ar dienai bėgant užtenka energijos atlikti viską, kas suplanuota? Ar grįžę namo turite jėgų, noro bei energijos savo šeimai? Ar užsimanote kažko, bet nežinote, ko? Ar galite pavalgęs ramiai praeiti pro šaldytuvą jo neatidaręs? Jei tai rezonuoja su jumis, esate kandidatas į virsmą…

Ir tai yra ženklas, jog jūsų mityba NESUBALANSUOTA. Jums tikrai būtų naudingi pokyčiai.

Pakalbėkime apie dažniausiai pasitaikantį ženklą, jog mūsų organizmo ląstelės alksta. Tai užkandžiavimas arba besaikis vieno ar kito produkto poreikis. Ląstelių alkis dažnai sumaišomas su troškuliu, kurį atpažinti ganėtinai keblu. Todėl vienas dalykas, kurį pirmiausia turite išmokti padaryti, kai pavalgę vėl pajusite alkį – tai pamažu išgerti kambario temperatūros vandens stiklinę. Jei per valandą alkio jausmas neatslūgs, reiškia jūs prikimšote skrandį beverčiu maistu ir nepamaitinote ląstelių… Kai taip nutinka diena po dienos, susiformavęs įprotis užkandžiauti tampa „nenormalia“ norma. Kita didelė tikimybė – jog jūsų mityba nesubalansuota ir dėl to jums trūksta mineralų, o galbūt ir kalorijų, ir alkio jausmas užgožia viską. Bet kebliausias ir painiausias dalykas žmogui – patikėti tokiu faktu, kad alkio jausmą sukelia užkietėję viduriai. Prigimtine norma yra pavalgius per valandą pasituštinti. Kai to neįvyksta, organizmas gudraudamas bando sukelti alkio jausmą, kad patekusi į organizmą nauja maisto porcija paskatintų tuštinimąsi. Bet alkio jausmas nežino, jog mūsų viduriai užkietėję ir žarnynas nebeturi galios šalinti prieš tai susikaupusias maisto atliekas…Štai čia ratas ir užsidaro. Išeitis viena – keisti mitybos įpročius. Lengviausias būdas – tai pradėti valgyti daugiau vaisių, o ląsteles maitinti mineralinėmis medžiagomis valgant daugiau lapinių žalių daržovių bei prieskoninių žolelių, kuriose ypač gausu mineralų.

 
ANTRASIS ŽENKLAS – energijos trūkumas sportuoti. Jei nebelieka jėgų, didelė tikimybė, jog netinkamas angliavandenių ir riebalų santykis. Sureguliavus šį santykį žmogus turi daugiau energijos, pagerėja rezultatai. Patariama stengtis išlaikyti riebalų kiekį (kalorijomis), kuris neviršytų 10-15 % visos maisto dienos normos.

 
TREČIASIS ŽENKLAS – jei atsikeliate nepailsėję, tai akivaizdžiai rodo, jog jūsų mityba nesavalaikė. Gali būti, jog jūs nevalgote nieko visą dieną ir dienos normą suvalgote vakare arba valgote dieną, bet netinkamu laiku. Jei vakarieniaujate vėlai vakare, ryte atsikėlę jausite nuovargį. Ir čia akivaizdu, jog reikalingi pokyčiai.

 
KETVIRTASIS ŽENKLAS – svorio svyravimas, antsvoris arba atvirkščiai – negalėjimas svorio priaugti. Čia reikėtų aiškintis vidines priežastis, kodėl svoris svyruoja arba nekrinta. Vienu ar kitu atveju, tai susiję su mityba bei emocijomis.

 
PENKTASIS ŽENKLAS – nusilpęs gebėjimas susikaupti, dėmesio stoka, pasimetimas, abejonės. Šiame etape didelė tikimybė, jog mūsų savijautai įtaką daro endokrininė sistema, kuri dėl netinkamos mitybos, mineralų stygiaus bei hormonų disbalanso reaguoja būtent taip vadinama depresija arba kitaip tariant „emociniu suspaudimu“. Ir tai yra rimtas signalas, jos reikėtų priimti su mityba susijusius kompromisus.

 
Tad išvados peršasi pačios – jei jūsų savijauta atitinka bent du iš paminėtų ženklų, susirūpinkite savo mitybos įpročiais. Kaip rašiau pradžioje, mes ne tik fizinės, bet ir dvasinės būtybės, kurios turi visas galimybes susikurti ne tik sveiką, gražų kūną, bet ir laimingą gyvenimą. Viso to visiems nuoširdžiai ir linkiu.

 

Apie autorę: 

Irena Žentalytė, daugelį metų gyvendama JAV, gilino žinias tiek apie žaliavalgišką mitybą, tiek žmogaus dvasingumą. Ji pritaikė savo žinias dirbdama bei kurdama patiekalus viename iš Lietuvos žaliavalgiškų restoranų. Irena veda laidas, webinarus. Ji mokosi Dr. Morse JAV detoksikacijos institute bei žaliavalgiško maisto gaminimo mokykloje Jungtinėje Karalystėje pas pasaulyje gerai žinomą „RAW šefą“ Russell James.

Su Irena susitiksite čia:

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.
* = required field

Parašykite komentarą

* - privalomi laukai